10 Kasım 2010 Çarşamba

ATA'mızı Andık...

         Bugün 10 Kasım'dı... Her yıl olduğu gibi, ölümünün 72. yılında da Ulu Önderimizi saygıyla ve şükranla andık. Diğer illere göre, bu tür değerlere daha çok sahip çıkan, her ulusal bayramda ve özel günlerde Gündoğdu Meydanı'na koşan, aydın, laik, Cumhuriyetçi İzmir halkı, her zamanki yoğun katılımıyla yine oradaydı. Haftaiçi ve mesai saatlerinde olmasına rağmen, genç-yaşlı herkes ATA'mızı anmak için adeta akın etmişlerdi. Biz de, FriendFeed ve Twitter ekibi olarak buluştuk. Sonradan aramıza katılan arkadaşların da katılımıyla yürüyüşümüze başladık.

      İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin düzenlediği, 'ATA'ya Saygı Yürüyüşü', Alsancak İskelesi'nden başlayıp, Cumhuriyet Meydanı'nda noktalandı. Ellerinde bayrakları, pankartları, göğüslerinde Atatürk rozetleriyle, İzmirli vatandaşlar zaman zaman sessiz, zaman zaman ise slogan atarak yürüdüler. Bitiş durağında ise, belediyenin hazırlamış olduğu barkovizyondan, Atatürk resimleri ve videoları izlettirildi. Aynı zamanda, kısa süre önce arşivlerden bulunan, Atamızın TBMM'deki son konuşmasındaki sesi de meydanda yankılandı.

     Geçen sene de, 10 Kasım'da bu yürüyüşe katılmıştım. Bu yıl da katılabilmenin gururunu yaşadım. Adeta benim için bir görev olmuştu. Bir saatliğine olsun, Onun için ufak birşeyler yapmış olmak beni çok mutlu etti. Onu ne kadar minnetle ve gururla ansak, azdır. Bir milletin kaderini değiştiren ve yepyeni bir ulus yaratan Mustafa Kemal'in, ortaya çıkardığı çağdaş 'Türk Kadını' olmak bile benim için başlıbaşına bir onur. Onu matemle ve gözyaşıyla değil, düşüncelerini benimseyerek, ilkelerine sahip çıkarak, bizlere emanet ettiklerini koruyarak ve ideolojilerini sürdürerek, 1 gün değil her gün anmalıyız. Onun ve fikirlerinin unutturulmak istendiği şu günlerde, hepimizin bu tür şeylere daha çok önem vermemiz ve zaman ayırmamız gerektiğini düşünüyorum.

       
       

2 yorum:

mavi dedi ki...

aaa semiş, sanem ne güzel etmişsiniz. kaçabilseydim günden gelicektim ama kısmet değilmiş :(

Adsız dedi ki...

Canımmm seneye sende gelirsin.Tüm arkadaşlarımızın orda olmasını isterdik.Selincim canım benim çok güzel anlatmışsın.Bende gurur duyuyorum çağdaş Türk Kadını olduğum için,sizinle birlikte ATA'mıza Saygı Yürüyüşünde bulunduğum için.
ATA'mıza sonsuza kadar minnettarız.