27 Ekim 2010 Çarşamba

Hıdrellez Dilekleri

        Küçüklüğümden beri anneannemden ve annemden gördüğüm, gelenek haline getirdiğimiz bir şey var. Her yıl hıdrellez de kağıtlara dileklerimizi yazar, hatta çizer, sonra da güneş batmadan balkona asarız. Aslında sabah da güneş doğmadan denize salmak gerekiyor ama sabah erkenden deniz kenarına gidemediğimiz için onu bir türlü yapamadık.

          Anneannemler bunu eskiden kiremitle yaparlarmış. Kiremit parçalarından ev, çatı gibi şekiller oluşturup dileklerde bulunurlarmış. Bu gelenek, annem ile bana kağıda çizim olarak miras kaldı. Herhalde teknolojiyle doğru orantılı olarak bir 5 sene sonra falan da çizim tabletlerine çizip, o şekilde sergileyeceğiz. Eee dijital çağa ayak uydurmak lazım. :)

          İşte her sene böyle çizerek dileklerimizi yazar, balkona asar, sonra da onları katlayıp bir kenara koyardık. Ara ara tesadüfen kitap aralarında falan o kağıtları buluyorum. Şimdi baktığımda çok komik geliyorlar tabii ki. O zamanlar neler istemişim, neler dilemişim diyorum. Şimdi bir çoğuna sahibim, bir çoğu gerçekleşti. Demek ki kalpten isteyince bir şeyler oluyormuş ya da bu kağıtların bir tılsımı olmalı.

          Bu sene de geleneği bozmamak için, gecikmeli de olsa dileklerimi çizerek anlattım. Son olarak da balkonumuza astım. Umarım yine beni duyar ve geri çevirmez Allah’ım. Eskiye göre isteklerim daha az artık. O zaman kağıda sığdıramazdım, sığsın diye minik minik çizerdim hatta. Araba, ev, para, bilgisayar, üniversiteye girmek  hatta bir sene “Sony Müzik Seti” çizdiğimi bile hatırlıyorum. Şimdi ona da sahibim, demek ki o zaman için çok ulaşılamaz bir şeymiş benim için. Dileklerim o yaşlarda tamamen materyallere yönelikmiş. Şimdi ise daha büyük bir dünyam olmasına rağmen, daha az şey istiyorum. Üstelik çoğu da manevi şeyler…

         İnsan yaşı ilerledikçe daha kanaatkar olmaya başlıyor sanırım. En önemli dileğimin, sevdiğim tüm insanlarla birlikte sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir ömür istemek olması bunun en güzel örneği. Severek yapacağım, istediğim gibi olan, bol kazançlı bir iş bu seneki favori dileğim. En ütopiği ise tropik bir adada yaşamımı sürdürmek; her gün yemyeşil sularda yüzüp, bunaldığımda buz gibi tropical içecekler içerek, bir palmiyenin gölgesinde hamakta sereserpe uzanmak ;)

         Umarım bugün herkesin dilekleri kabul olur. İnanarak yaparsanız bence olur… ;)

Hiç yorum yok: